Το Μέλλον της Φωνητικής Αναζήτησης στο SEO
Καταρχήν, ας ξεκινήσουμε με το τι είναι το περιβόητο voice search που έχει κάνει τόσο πάταγο στον χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ τα τελευταία χρόνια. Πολύ απλά, οι χρήστες έχουν πλέον τη δυνατότητα να μπορούν να χρησιμοποιούν τη φωνητική εντολή κατά την πλοήγηση τους στο διαδίκτυο καθώς και να αναζητούν περιεχόμενο στις μηχανές αναζήτησης ηχογραφώντας μέχρι και ολόκληρες φράσεις. Δεδομένου ότι η φωνητική αναζήτηση γίνεται όλο και πιο δημοφιλής, πλέον ακόμα και στην Ελλάδα πολλές επιχειρήσεις υποστηρίζουν και εκμεταλλεύονται αυτή τη νέα τεχνολογία προς όφελός τους.
Και αυτό είναι μόνο η αρχή. Το μέλλον διαφαίνεται λαμπρό αν λάβουμε υπόψη την ταχεία ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας. Για παράδειγμα στην εποχή μας δεν υπάρχει smartphone που να μην υποστηρίζει την φωνητική αναζήτηση. Επιπλέον και η χρήση ψηφιακών φωνητικών βοηθών όπως της Google, της Amazon (Alexa) και της Apple (Siri) είναι ευρέως διαδεδομένη τόσο σε νεότερους όσο και σε πιο μεγάλους ηλικιακά χρήστες, γεγονός που κατ’ επέκταση άλλαξε και τον τρόπο λειτουργίας του SEO.
Πώς όμως η φωνητική αναζήτηση επηρεάζει το SEO;
Η βελτιστοποίηση ιστοτόπου έχει να κάνει με τη διασφάλιση ότι οι πληροφορίες είναι εύκολα προσβάσιμες από τους χρήστες. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν πρόκειται για την εμπειρία χρήστη, η οποία βελτιώνεται δραστικά με τη χρήση της φωνητικής αναζήτησης.
Εν ολίγοις, το SEO επικεντρώνεται στο να παρέχει στους χρήστες τις καλύτερες δυνατές πληροφορίες όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Το νούμερο ένα μέλημα της επιτυχημένης βελτιστοποίησης SEO ιστοσελίδων είναι η προτεραιότητα στην εμπειρία χρήστη.
Γι’ αυτό το λόγο και η μηχανή αναζήτησης της Google επιδιώκει συνεχείς βελτιώσεις αποσκοπώντας σε όσο το δυνατόν πιο χρήσιμα αποτελέσματα που στηρίζονται στη φωνητική αναζήτηση.
Αν λάβουμε υπόψιν πως από τον Ιανουάριο του 2018, οι μισές αναζητήσεις είχαν πραγματοποιηθεί μέσω φωνητικής εντολής, τότε αποδεικνύεται περίτρανα το πόσο δημοφιλής η τεχνολογία αυτή θα είναι στο μέλλον.
Όπως φαίνεται, η φωνητική αναζήτηση ήρθε για να μείνει και υπόσχεται να προσφέρει ένα μεγάλο πλεονέκτημα σε όσους την έχουν ήδη ενσωματώσει στην στρατηγική μάρκετινγκ που ακολουθούν.
Ακολουθώντας λοιπόν τη σωστή στρατηγική και τις βέλτιστες πρακτικές αλλά και ενσωματώνοντας παράλληλα την δυνατότητα του voice search και στον δικό σας ιστότοπο ή e-shop, θα αποκτήσετε ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε αντίθεση με άλλα site που δε θα χρησιμοποιούν την αντίστοιχη υπηρεσία. Κατ’ αυτό τον τρόπο θα μπορείτε να πετύχετε πολύ υψηλότερα rankings στις μηχανές αναζήτησης, τα οποία κατ’επέκταση θα ενισχύσουν σε μεγάλο βαθμό και την διαδικτυακή παρουσία του e-shop σας βελτιώνοντας παράλληλα και το brand awareness.
Εν κατακλείδι, η συμπεριφορά των καταναλωτών μεταβάλλεται συνεχώς και ως φυσικό επόμενο οι επιχειρήσεις οφείλουν να είναι έτοιμες να προσαρμόσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ ώστε να ανταποκρίνονται στις εκάστοτε απαιτήσεις των πελατών.
Πάντως το σίγουρο είναι πως η βελτιστοποίηση στο SEO για φωνητική αναζήτηση είναι ένα ταχέως αναπτυσσόμενο πεδίο το οποίο μελλοντικά θα παίξει καταλυτικό ρόλο στην δημιουργία εσόδων κάθε online επιχείρησης!